Monday, February 9, 2009

sErABuT - PeNinG kEpaLa

mmmm.... serabut betul lah. walaupun excited tu ada untuk menjadi milik seseorang tapi bila memikirkan macam-macam perkara yang perlu aku selesaikan, terus jadi pening kepala. baru sekarang aku tahu walaupun dalam zaman moden macam ni, adat dan budaya masih kuat dipegang oleh orang-orang tua kita. terutamanya soal-soal yang melibatkan pertunangan dan perkahwinan. pening sat kepala aku dok pikir macam-macam hal yang aku tak amik pusing sebelum ni.

contohnya soal hantaran, duit belanje; serba satu lah, bersih lah, pastu nak tetap tarikh tunang lagi satu hal. memang pening kepala. apa yang mampu aku buat skang ni adalah dengan berdoa memohon agar Allah permudahkan jalan aku untuk membina sebuah masjid yang sememangnya dituntut oleh agama. walaupun aku seorang pompuan tapi jenuh gak nak memikirkan soal perbelanjaan yang bakal aku keluarkan untuk majlis pertunangan dan perkahwinan nanti. at least aku mesti gak ada my own saving for any contingency. beside manalah tau nak wat extra sket masa majlis tu nanti. macam untuk "berkat" yang nak bagi kengkawan and family terdekat. mesti nak bagi something yang special gak kan. kawin kan sekali je seumur hidup. entahlah, nak menunggu hari merisik pun dah satu penyeksaan. kalu bleh biarlah cepat abis. tak yah dah pening2 kepala nak fikir. soal tarikh aku serahkan pada kuaga untuk tetapkan. aku ikut je. masalah, kemudian bleh fikir.
PeNin kePaLa......!

09/02/2009
OffiCE

..........................................................................................................................................

2 comments:

Hartini Omar said...

eyp wewet,
-gua da dengar da citer pasal lu kat umah cikmi. amboi3x.. cant wait ur big day.. congrats ek.. dengan bobo kuasa dua tu ye?

tengkujuh said...

thanks yeye.
tapi penin ar kepala dok pikir.
macam-macam yang cikmi tanya haritu.
wewet manalah tau menahu.
baru skang sedar banyak lagi benda yang kita tak tahu.
apa yang wewet tahu skang, nak cepat je masa berlalu pastu dah tak payah dah nak serabut2 pk...