Friday, February 13, 2009

Debarannya makin terasa

Walaupun aku sibuk sungguh dengan kerja sekarang ni tapi bila memikirkan hari bersejarah yang bakal menjelang nanti berdebar-debar juga rasanya hati. Tak tahu kenapa risau sungguh hati ini. Aku harap semuanya akan berjalan dengan baik dan teratur. Biarlah semua keputusan yang bakal dibuat nanti, menyenangkan kesemua hati. Itulah doa ku hari-hari. Yang pasti aku dan si dia tak banyak pilihan, kami hanya menurut apa yang dikata.

Kami mahu hidup sama. Sudah bersumpah dan berjanji. Bersumpah dan berjanji untuk hidup bersama sehingga akhir hayat nanti. Menempuh hari-hari mendatang dan segala dugaan dan cabaran yang datang bersama. Insya'allah... Lafaz ku agar diperkenan Illahi.

Walaupun hari yang bakal tiba bukanlah suatu yang perlu diperbesar-besarkan dan bukan suatu boleh menjanjikan aku miliknya namun memikirkan perjalanan dan keputusan kedua belah pihak yang bakal dibuat nanti, hati ku jadi resah dan mati kerana yang bakal menjadi mangsa sudah tentu-tentu aku dan kekasih hati. Perkara kami yang bakal diperkatakan nanti, maka tak salah kalau perasaan risau wujud dalam diri.

ENTAHLAH
, ayat biasa yang aku lafazkan bila fikiran sudah buntu dan menemui jalan mati...

......................................................................................................

No comments: