Friday, October 31, 2008

KUAT kah aku??

Tatkala memikirkan nasib yang menimpa diri, aku selalu bertanya sendiri, KUATkah aku ya ALLAH dalam mengharungi dan menghadapi semua ini. Kerana itu aku sering ingatkan pada diri, siapa pun aku dan cabaran apa pun yang ALLAH datangkan pada ku, aku perlu kuat. Bangun dan terus berdiri dan jangan pernah sekali cuba untuk lari.

Pernah sekali aku terfikir untuk lari. Lari dari kenyataan hidup aku ini. Lari dan cuba untuk bersembunyi dari kenyataan hidup ini. Tapi bila aku sendiri, bersendiri sewaktu melarikan diri, aku tersedar seperti baru terjaga dari mimpi. Kemana aku perlu lari? Dimana aku hendak bersembunyi? Aku tertanya sendiri. Bertanya tanpa ada jawapan yang pasti.

Lalu aku muhasabah diri. Merenung pada takdir dan ketentuan illahi. Ini yang sudah Allah janji dan tentukan buat ku. Ini juga yang perlu aku terima dan hadapi serta harungi. Onak dan duri yang sudah pasti akan menyakitkan diri. Itu sebenarnya jawapan yang paling pasti.

1 comment:

Hartini Omar said...

pergh wewet,
da siap ada blog baru lak skang.. bagus, maju kedepan nampaknya lu erk.. teruskan menulis ye..